weekend activities

Dåligt med bloggande i helgen, blir lätt så när man är ute och ränner. Här kommer en liten uppdatering.

.

Fredag: Trött som ett as sov jag bort halva fredagen, gick och la mig direkt när jag kom hem från skolan och vaknade inte förrän det var mörkt ute. Hans och Anton bjöd med mig och Koen till The Cheesecake Factory som ligger i Tukwila utanför Seattle. På vägen dit hämtade vi upp Hans flickvän Phebe som hade långledigt från sin skola somewhere in Canada. Trevligaste kvällen på länge! Maten var awesome, chokladcheesecaken ska vi inte ens prata om, och radarparet Anton/Hans kan man inte ha tråkigt med.

.

Lördag: Dagens spenderades i Seattle med Akane, Carlos, Anton, Hans och Phebe. Först blev det ett något annorlunda restaurangbesök på The Crab Pot där man kunde beställa en bunke med olika skaldjur som hälldes ut på bordet. Sedan fick man banka sönder skal och grejer med en hammare, I had a blast! ^^

Efter det så hade Akane beställt nagelfix, så för första gången i mitt liv fick jag uppleva en manikyr. Något annorlunda upplevelse, kinda' enjoyed, förutom att hon klippte i mitt nagelband så att det började blöda(kan man stämma dem för det? hehe...), plus att hon började massera hela min arm med lotion så att jag knappt kunde hålla mig för skratt, kittlades som faen!

Sen blev det shopping för hela slanten. Gjorde ett megakap inne på Banana Republic, köpte en tröja för 19 dollar som hade kostat 70, mkt nöjd tjej!  Inne på fancypancy Nordstroms där allt kostar skjortan och halva brallan, utförde vi uppdrag Klänning + Skor suitable for opera. (För att göra lång historia kort: mina roommates are now a couple, de ska på opera i Seattle á 200 dollar styck, tydligen så måste man va rätt så uppklädd).

.

Söndag: Vaknade runt ett av att Brad bankade på dörren och frågade om jag skulle hänga med och käka på Dick's. I tron om att det var lokaliserat i närheten hängde jag på och insåg snart att det skulle bli en lite längre utflykt än väntat. Tydligen så låg det Seattle, hur man nu kan komma på idén att åka ända till Seattle för att köpa hamburgare när det finns minst 40 andra ställen på 5 minuters avstånd. Tydligen så var det något speciellt med just Dick's, inte för att jag kan hålla med om att det var någon riktig höjdare. Åt mina första pommes frites since I came here, måste säga att standarden på pommes är lite högre hemma än här, skalet var kvar och de droppade av frityrolja, eeuw! :P

Väl hemma blev vi bjudna på japansk mat av våra kära neighbours. Under kvällen har jag också tagit hand om en veckas tvätt, utfört lite procrastination och tillslut finished my math-homework.

.

To sum up a very nice weekend. Känns lite skumt med en helt vit helg men tror nog att det var det enda rätta med tanke på denna nedrans förkylning som vägrar släppa. Blivit bjuden på awesome mat 3 dagar i rad, obviously så är det nice med gratis, men känns ändå rätt så weird att inte betala för sig.

Cheescake Factory in my ♥

Me, Hans and Carlos harassing the poor piggy on our way to The Crab Pot

Tydligen så pågick det någon sorts demonstration mot vad som försigår på Wall Street under lördagen , där av the MoneyDogs och gatukonst. Kontrasterna mellan detta och shopping med livemusik och wellness-behandlingar var rätt så bisarra.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Whow! Vilka aktiva och häftiga helger! Passa dig så du inte blir utbränd!!!! Kram Farmor

2011-10-10 @ 20:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0