Project Swedish Saffron Buns

Igår klockan 22 bestämde jag och Anton oss för att vi skulle göra slag i saken och ta itu med det planerade lussebullsbaket. Med torrjäst, farenheit och utan riktigt kessela så kunde ju förutsättningarna bara varit bättre. Detta medförde bland annat i att degjäveln dog och 2 timmar kastades rakt ner i papperskorgen, great! Trots att klockan var ca halv 1 bestämde vi oss för att göra ett nytt försök, vilket var tur. Slutade med succé. Introducerade lussebullar + mandelmassa som tydligen var en riktig hit, - "skulle kunna ligga i soffan och jäsa och trycka i mig sånna här en hel dag" kind of hit faktiskt. Klockan hann bli halv 4 på morgonen innan alla katter rullats och körts in i ugnen och det var då jag bestämde mig för att från och med nu så bakas det lussebullar dagtid!

Eftersom bullarna  stoppats in i frysen så blir det istället en bild på mandelmasse/mjölkchocklad - bollarna jag gjorde av resterande mandelmassan från igår, nästan lika bra som tomtar...


Kommentarer
Postat av: Farmor

Skam den som ger sig! Gillar dina tag! Logisk slutsats - bak ska ske på dagtid!

2011-12-27 @ 15:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0